Η ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

 ΒΟΥΛΗ: Τι ειπε η υπ. Παιδειας για μισθολογιο, εφεδρεια εκπαιδευτικων , βιβλια, θερμανση σχολειων 


ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ:Αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα λοιπόν λειτούργησε γιατί οι εκπαιδευτικοί, των οποίων ο μισθός πράγματι μειώθηκε δραματικά -όπως και όλων των δημοσίων υπαλλήλων, όπως και όλων των Ελλήνων- στην πλειοψηφία τους λειτουργούν με αίσθημα αποστολής.
Λέτε για το ότι μειώθηκε στα 605 ευρώ. Ξέρετε τι έγινε; Στο νέο βαθμολόγιο, οι εκπαιδευτικοί μπήκαν στην κατηγορία των ΠΕ και έχουν τη  μισθοδοσία που έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί με τα αντίστοιχα προσόντα. Πάμε σε αυτό το νούμερο μετά από ειδικές κρατήσεις και με την πιο δυσμενή πλευρά. Όμως ο πρώτος μισθός είναι 1090, όπως είναι όλων αυτών που μπαίνουν στο δημόσιο με  ανώτατες σπουδές.
Είμαστε ευχαριστημένοι; Όχι βεβαίως. Έγινε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το θέμα των εκπαιδευτικών, όπως αντιμετωπίζεται και αυτό θέλαμε, με ίσους όρους ένας πτυχιούχος που μπαίνει στο Υπουργείο Οικονομικών και ένας πτυχιούχος που μπαίνει στο Υπουργείο Παιδείας να έχουν την ίδια βάση. Αυτό δεν σημαίνει ότι επηρεάστηκε με άλλον τρόπο, απ’ ό,τι όλων των άλλων δημοσίων υπαλλήλων, ο μισθός των εκπαιδευτικών. Όμως είναι αληθές ότι τα προβλήματα είναι πάρα πολλά, όπως είναι για όλη την κοινωνία.

ΒΙΒΛΙΑ:Κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν ακόμα ένα θέμα, το θέμα των βιβλίων. Έχω μιλήσει αρκετές φορές στη Βουλή. Υπήρξε ένα τεράστιο ζήτημα, το οποίο, εξήγησα αναλυτικά. Υπενθυμίζω ότι φέτος, για λόγους που τους έχω εξηγήσει, το Ελεγκτικό Συνέδριο με καθυστέρηση παράνομη εβδομήντα πέντε ημερών έδωσε την έγκριση για την αγορά του χαρτιού. Δεν θα σταματήσω εδώ, γιατί όλα αυτά θα έρθει η στιγμή που θα δοθούν με λεπτομέρεια για να αποδοθούν και οι ευθύνες, που είναι σε εξέλιξη, γιατί, όπως ξέρετε, υπάρχει σε εξέλιξη πειθαρχικό συμβούλιο στο Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Όμως, εγώ ως Υπουργός Παιδείας, έπρεπε να δώσω από την πρώτη στιγμή μάχη για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα. Κανέναν δεν ενδιαφέρει και δεν πρέπει να ενδιαφέρει, ούτε κανείς θα εξηγήσει από τους γονείς ή τους δασκάλους ή τους μαθητές, γιατί έγινε αυτό που έγινε. Όμως υπήρξε σειρά δράσεων. Για τα βιβλία που αφορούν τον Οργανισμό Εκδόσεων -τον οποίο, όπως ξέρετε, κλείνουμε- υπήρξε νομοθετική ρύθμιση και αλλάζει όλο το θεσμικό πλαίσιο, για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο. Όμως τα βιβλία αντιμετωπίστηκαν συνολικά στο θέμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ένα θέμα είναι η παραγωγή και η διανομή από τον Οργανισμό Εκδόσεων. Έδωσα στη Βουλή τα νούμερα. Το 92% των βιβλίων έχουν εκτυπωθεί κι αυτά τα οποία δεν έχουν εκτυπωθεί είναι τεύχη τα οποία αφορούν το Φεβρουάριο, το Μάρτιο, την επόμενη περίοδο.
Όλα αυτά κατά προτεραιότητα διανεμήθηκαν, ξεκινήσαμε από νησιά, από ορεινές περιοχές και πιθανόν να υπήρχαν κάποια προβλήματα στο Κέντρο, το οποίο βάλαμε ως δεύτερη προτεραιότητα. Αυτά είναι τα βιβλία που αφορούν το Νοέμβρη. Την ίδια στιγμή, όμως υπάρχουν τα βιβλία τα οποία υπήρχαν σε αποθέματα, εννέα εκατομμύρια βιβλία, τα οποία δεν είχαν χρησιμοποιηθεί, ήταν στις αποθήκες των σχολείων. Ήρθαν στην επιφάνεια, λειτούργησαν από την πρώτη μέρα.
Τρίτο στοιχείο. Στα περισσότερα σχολεία και από τους εκπαιδευτικούς λειτούργησε η επαναχρησιμοποίηση των βιβλίων. Ήταν ένας θεσμός που τον είχαμε ξεκινήσει από πέρυσι. Τα παιδιά της μιας τάξης έδωσαν στα παιδιά της άλλης τάξης.
Τέταρτο στοιχείο. Με το Εθνικό Τυπογραφείο αμέσως, τέλη Σεπτεμβρίου, κάναμε τεύχη όπου είχαμε όλα τα μαθήματα του Γυμνασίου μέχρι τα Χριστούγεννα, ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα ειδικά στο Γυμνάσιο και να δώσουμε προτεραιότητα στις άλλες βαθμίδες.
Πέμπτον, λειτούργησε το ψηφιακό σχολείο το οποίο τόσο πολύ απεχθάνεστε. Δεν μπορώ να φανταστώ κόμμα, σκεπτόμενο άνθρωπο, πολιτική τάξη η οποία να αντιδρά τόσο πολύ στο ψηφιακό σχολείο από την πρώτη ημέρα που το συζητήσαμε! Το ψηφιακό σχολείο είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τη χώρα. Λειτουργεί πλήρως. Αυτή τη στιγμή όλα τα βιβλία είναι στο διαδίκτυο.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ:Επίσης, τα ψηφιακά φροντιστήρια που τόσο απαξιωτικά αναφερθήκατε -και για τα οποία βεβαίως μας χτυπάν τα φροντιστήρια πλέον, όπως ξέρετε- τι κάνουν; Δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε παιδί, όποια ώρα της ημέρας και σε όποιο σημείο θέλει, να πατήσει με ένα κουμπί και να δει μία υποδειγματική διδασκαλία, να μπει και να δει ένα μάθημα των μαθηματικών, τα διανύσματα, ένα μάθημα της φυσικής, τις ταλαντώσεις, να δει τη διδασκαλία όποια στιγμή θέλει, να δει επιπλέον ασκήσεις, να δει επιπλέον βοηθήματα και να το κάνει απ’ το σπίτι του, χωρίς να χρειάζεται να είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο. Ναι, χωρίς να είναι.
Γιατί είναι ένα πρόγραμμα το οποίο έχει τη δημοσιότητά του, η οποία η δημοσιότητα κάθε προγράμματος, όπως ξέρετε, είναι υποχρεωτική από το ΕΣΠΑ. Είναι υποχρεωτική. Σε κάθε δράση που κάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, πρέπει να υπάρχει και η δημοσιοποίησή της. Και βεβαίως είναι στη διάθεσή σας, γιατί έχω κάνει ήδη τα στοιχεία.
ΜΕΛΕΤΕΣ:Αντί, όμως, να πάτε στην ουσία και να πείτε πόσο σημαντική είναι αυτή η βοήθεια που δίνεται σε κάθε παιδί, μου μιλάτε για πράσινα άλογα και μου μιλάτε για μελέτες που έγιναν και έδειξαν ότι κάνει κακό το ψηφιακό σχολείο και η πληροφορική στα παιδιά, που ήμασταν εικοστοί τέταρτοι στις είκοσι επτά χώρες. Δεν σας κάνει αυτό καμμία έκπληξη ότι στις είκοσι επτά χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ήμασταν εικοστοί τέταρτοι και ότι η μάχη που έχουμε είναι με τη νέα εποχή;
(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υπουργού)

ΕΦΕΔΡΕΙΑ: Θα ήθελα να επιστρέψω –δύο λεπτά, κύριε Πρόεδρε, σας παρακαλώ- στο σημαντικό θέμα των εκπαιδευτικών, επειδή έγινε πολύ συζήτηση. Όπως ξέρετε, στην τεράστια προσπάθεια που έγινε για την αντιμετώπιση των στόχων που είχαμε για το θέμα του δημοσίου, ελήφθη η απόφαση για το θεσμό της εφεδρείας. Ήταν ένας θεσμός, μία πολιτική η οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά. Είχε περισσότερο συμβολικό, παρά δημοσιονομικό χαρακτήρα.
Είναι σαφές –για να μιλήσω για την εκπαίδευση- ότι ο θεσμός της εφεδρείας με τη μορφή που έγινε, έκλεισε τον κύκλο του. Είναι σαφές ότι οι όποιες αλλαγές στην ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, στη σωστή λειτουργία του δημοσίου σε όλους τομείς και στην εκπαίδευση πρέπει να λαμβάνει πια υπόψη πολύ σοβαρές δραστηριότητες, όπως είναι η αξιολόγηση, όσον αφορά στην εκπαίδευση η σωστή λειτουργία του κάθε σχολείου, με την κάρτα σχολείου η οποία δίνει το κάθε στοιχείο, έτσι ώστε να ξέρουμε τις ώρες, τους εκπαιδευτικούς τα παιδιά, ούτως ώστε να μπορέσει να υπάρξει ένας πλήρης εξορθολογισμός και βέβαια, οι στόχοι. Γιατί οι στόχοι είναι είκοσι παιδιά στην τάξη, είκοσι πέντε παιδιά στη δευτεροβάθμια.
Θα ήθελα να μου δώσετε αυτά τα τριάντα παιδιά που έχετε, γιατί εγώ έχω τα στοιχεία απ’ όλη την Ελλάδα και είχαμε επί όλων των σχολείων 0,28% τάξεις -προσέξτε!- με είκοσι οκτώ-είκοσι εννέα παιδιά. Πού; Μόνο εκεί που δεν υπήρχαν αίθουσες.
Όταν λοιπόν από τα 15.000 σχολεία, από τα 1.400.000 παιδιά επιλέγετε το 0,28% για να πείτε ότι έχουμε 30 παιδιά, θα ήθελα να ξέρω πόσο πιστευτός γίνεται ο λόγος σας.

ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:Υπάρχει το θέμα της  μεταφοράς του πετρελαίου και της συντήρησης των σχολείων. Είστε νέος Βουλευτής, αλλά έχετε μεγάλη εμπειρία και ξέρετε ότι αυτά είναι ζητήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι δήμοι. Είναι εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην αρμοδιότητα των δήμων, με χρήματα όμως που τους δίνει η πολιτεία.
Στις 9 Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Εσωτερικών έστειλε τα χρήματα για τις σχολικές επιτροπές. Πριν από δυο μέρες ο Υπουργός Εσωτερικών κάλεσε το όργανο των δημάρχων και τους έδωσε και στοιχεία. Έχουν μεγάλη σημασία οι δήμοι. Πολλοί δήμοι έχουν λειτουργήσει πάρα πολύ αποτελεσματικά. Θα αναφερθώ στο δήμο Αιγάλεω γιατί προχθές είχα τις καλύτερες περιπτώσεις. Λειτούργησαν πολύ γρήγορα τις σχολικές επιτροπές, σύμφωνα με τον καινούριο νόμο, έδωσαν τα ποσά και οι σχολικές επιτροπές κινήθηκαν πολύ γρήγορα.
Υπάρχει σ’ αυτή τη κρίση μια ανάγκη: να υπάρχει η καλύτερη και η ταχύτερη δυνατή συνεργασία του Υπουργείου Εσωτερικών με τους δήμους στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δε λύνονται όλα τα προβλήματα. Έχετε απόλυτο δίκιο. Υπάρχουν σε πολλά σχολεία και σε πολλές περιοχές προβλήματα συντήρησης εδώ και χρόνια. Το θέμα της Καρύστου στο οποίο αναφέρθηκε η κ. Παπανδρέου το έχω ξανακούσει από τους Βουλευτές που το έχουν θέσει. Βεβαίως είναι πολλά τα προβλήματα των υποδομών. Έχουμε 15.000 σχολεία. Δεν μπορώ να πω ότι μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε. Θέλω να πω ότι είναι πολλές εκατοντάδες εργολαβίες του ΟΣΚ σταματημένες σε όλη την Ελλάδα γιατί δεν υπήρχε η δυνατότητα χρηματοδότησής τους. Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να γίνουν οι πρώτες επιλογές μέσα από το ΕΣΠΑ γιατί εκεί υπάρχουν κάποια χρήματα. Και πάλι μέσω των περιφερειών μπορούν να αντιμετωπιστούν.

 

Σχόλια